Development oDevelopment of Verbal Communication Skills Using Ultimate Werewolf Board Game in the Thai Language 1 (T 21101) class for Matthayom 1 Students in Klangdong Poonna Vitthaya School, Pak Chong, Nakhon Ratchasimaf Verbal Communication Skills Using Ultimate Werewolf Board Game in the Thai Language 1 (T 21101) class for Matthayom 1 Students in Klangdong Poonna Vitthaya School, Pak Chong, Nakhon Ratchasima

Authors

  • Pimsiree Pumpit Thai Language, Faculty of Humanities and Social Sciences, Thepsatri Rajabhat University

Keywords:

Verbal Communication, Ultimate Werewolf board game, Academic Performance

Abstract

This research aims to compare pre-activity and post-activity verbal communication skills of Matthayom 1 students by using Ultimate Werewolf board game to evaluate their performance in the Thai Language 1 (T 21101) class, and to study the post-activity satisfaction level of the students. Research samples consist of 33 Matthayom 1 students in Klangdong Poonna Vitthaya School, Pak Chong, Nakhon Ratchasima, attending the second semester of the 2020 academic year. Research tools consist of learning activity plans, verbal communication skills test, academic performance test, and learning satisfaction test. Statistical analysis consists of mean and standard deviation. Study results revealed that: 1) After attending the Thai Language 1 (T 21101) class, students performed better in terms of verbal communication. 2) After attending the Thai Language 1 (T 21101) class, students have better academic performance. 3) Overall, students are satisfied with activities which applied Ultimate Werewolf board game. Their satisfaction was at highest level, with the mean of 4.58, and the standard deviation of 0.46, respectively.

References

ธิดาพร รอดทุกข์. (2550). ผลของเทคนิคสถานการณ์จำลองที่มีต่อทักษะการพูดภาษาอังกฤษเพื่อการสื่อสารและเชาวน์อารมณ์ของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 2 ที่มีเจตคติต่อวิชาภาษาอังกฤษต่างกัน. วารสารสงขลานครินทร์ ฉบับสังคมศาสตร์และมนุษยศาสตร์. ปีที่ 16(4).

นภาศรี สงสัย และทิพรัตน์ สิทธิวงศ์. (2561). การศึกษาผลการใช้บอร์ดเกมประกอบการเรียนการสอน รายวิชาภาษาอังกฤษ เรื่อง การพูดภาษาอังกฤษในชีวิตประจำวัน เพื่อส่งเสริมความสามารถทักษะการพูดภาษาอังกฤษเพื่อการสื่อสาร สำหรับนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 3 โรงเรียนศรีสําโรงชนูปถัมภ์.วารสารกลุ่มมนุษยศาสตร์- สังคมศาสตร์. ปีที่ 1(2).

นท กุลวานิช และอัครินทร์ ไพบูลย์พานิช. (2561). ผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนและความพึงพอใจของการใช้เกมกระดาน “Sue-hirokari Sukoroko” ในการสอนการแจกแจงแบบทวินาม. วารสารวิทยาศาสตร์ มข.ปีที่ 46(3).

วรวุฒ คุณประทุม. (2561). การพัฒนาทักษะการพูดภาษาอังกฤษของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 3 โดยใช้บอร์ดเกม. ชัยภูมิ: โรงเรียนบ้านแท่นวิทยา.

วิจารณ์ พานิช. (2556). ครูเพื่อศิษย์ สร้างห้องเรียนกลับทาง. กรุงเทพฯ : เอสอาร์พริ้นติ้งแมสโปรดักส์จํากัด.

ศิรวิชญ์ ประดิษฐ์กุล. (2560). คลายเครียดหลังเลิกงาน ด้วยสุดยอดบอร์ดเกม “Werewolf” เข้าถึงจาก http://bgandmore.blogspot.com/2017/05/ultimate-werewolf.html.

สมศักดิ์ ภูวิภาดาวรรธน์. (2554). การยึดผู้เรียนเป็นศูนย์กลางและการประเมินตามสภาพจริง. เชียงใหม่ : เชียงใหม่โรงพิมพ์แสงศิลป์.

อรรถเศรษฐ ปรีดาภรณ์. (2557). การออกแบบบอร์ดเกมการศึกษา เรื่อง วงสีธรรมชาติ สำหรับนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 6. ปริญญานิพนธ์การศึกษามหาบัณฑิต, บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยศรีนครินทร วิโรฒ. กรุงเทพฯ.

Byrne, D. (1974). Teaching Oral English. London: Longman Publishing Group.

Ur, P. (1998). A Course in Language Teaching Trainee. Cambridge: Cambridge University Press.

Downloads

Published

2021-12-30