Development of Lernning Achievement by using Augmented Reality (AR) Media on al-Fiqh Subject for Primary School Student, Year 3

Authors

  • มูฮำหมัดเซากี นาแว มหาวิทยาลัยราชภัฎยะลา

Keywords:

การพัฒนาผลสัมฤทธิ์ทางการเรียน,, สื่อเสมือนจริง (AR),, สาระวิชา อัลฟิกฮฺ,

Abstract

This study has the objectives 1. To develop and find the performance of AR virtual media according to the standard E1 / E2 = 80/80. 2. To compare the academic achievement of Alfikh subjects using AR virtual media between before and after study 3. To assess the satisfaction of learners with the learning management according to the management plan. Learn by using AR virtual reality The researcher conducts the study from elementary school students in the third semester of semester 1. Academic Year 2020, 15 students, Ban Thanam East School, Panare District, Pattani Province

 The tools used in the operation are: 1.1 Virtual AR media subject Al-Figah for Grade 3 students at Baan Tha Nam East School, Panare District, Pattani Province. 1.2 Form for measuring academic achievement The development of learning achievement using AR virtual media subject Al-Fikh subjects for grade 3 students at Ban Thaam East School, Panare District, Pattani Province Is a multiple-choice type, 3 choices, 40 questions 1.3 Assessment form for the satisfaction of Prathom Suksa 3 students towards learning using AR virtual media in Al-Fikh Program for Grade 3 students at Ban Thanam East School, Panare District, Pattani Province. There are 5 levels of approximation with 10 questions.

The research results were found that.

  1. AR virtual reality media performance according to the E1 / E2 = 80/80 standard, determined by mean and percentage values. Found that the students were able to score while studying Has been correct, average, percentage 82.22 and the learners achieved an average score of 84.50 percent after enrollment. The efficiency value of the third grade AR virtual media was 82.22 / 84.50. Show that the virtual media (AR) subject Alfikh Grade 3 according to the specified criteria 80/80.
  2. Achievement before and after learning by using AR virtual learning materials. Alfigah for Grade 3 students, analyzed by t-test, showed that the results of the pre-study test had a total score of 399 and a total post-study score of 507. When the results were compared, the difference of the score equal to 108 points by testing the values ​​that can be seen that the learners who passed the research management on the development of learning achievement using virtual reality media (AR) Subject Al Figah for grade 3 students at Ban Tha Nam East School The post-academic achievement was significantly higher than the .05 level, the t-test was 9.93.
  3. The results of the analysis to assess the satisfaction of learners with learning management using virtual reality (AR). Most of the students were satisfied at the highest level. I like studying Alfikh with AR virtual media Composed of 88.00 percent, followed by the virtual reality media AR helps to understand lessons. More easily 86.67 The points that the students were least satisfied with were: I like the worksheets that come from the virtual reality medi2a.

References

คณะกรรมการการศึกษาขั้นพื้นฐาน, สำนักงาน. (2553). หลักสูตรอิสลามศึกษาตามหลักสูตรแกนกลางการศึกษาขั้นพื้นฐาน พุทธศักราช2551. กรุงเทพฯ : สำนักงานคณะกรรมการการศึกษาขั้นพื้นฐาน.
พรทิพย์ ปริยวาทิต. (2558). ผลของการใช้บทเรียน Augmented Reality Code เรื่องคำศัพท์ภาษาจีนพื้นฐานสำหรับนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ ๓ โรงเรียนเทศบาล ๒ วัดตานีนร สโมสร.วิทยานิพนธ์ปริญญามหาบัณฑิต, มหาวิทยาลัยสงขลานครินทร์.
ภสิทธ เมตตพันธุ์. (2556). การพัฒนารูปแบบการเรียนรู้นอกห้องเรียนด้วยวิธีการทาง วิทยาศาสตร์โดยใช้เทคโนโลยีความเป็นจริงเสริมบนอุปกรณ์เคลื่อนที่เพื่อส่งเสริมทักษะ การสังเกตและทักษะการจำแนกประเภทของนักเรียนประถมศึกษาปีที่ 1. วิทยานิพนธ์ปริญญาครุศาสตรมหาบัณฑิต, จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย.
สำนักงานคณะกรรมการการศึกษาแห่งชาติ. (2542) พระราชบัญญัติการศึกษาแห่งชาติ พ.ศ. 2542 และแก้ไขเพิ่มเติม (ฉบับที่ 2) พ.ศ. 2545. กรุงเทพฯ : สำนักนายกรัฐมนตรี
อนุมาศ แสงสว่าง และเฉลิมชัย วิโรจน์วรรณ. (2560). การประยุกต์ใช้เทคโนโลยีโลกเสมือนผสานโลกจริง (Augmented Reality :AR) เพื่อพัฒนาสื่อการเรียนรู้เรื่องฮาร์ดแวร์คอมพิวเตอร์. เอกสารรายงานการประชุมวิชาการระดับชาติด้านนวัตกรรมเพื่อการเรียนรู้และสิ่งประดิษฐ์. สำนักวิจัย มหาวิทยาลัยนอร์ทกรุงเทพ.
อำนาจ ชิดทอง (2554). การประยุกต์เทคนิคความเป็นจริงเสริมเพื่อผลิตสื่อการสอน สำหรับโครงสร้างไม้.วิทยานิพนธ์ปริญญามหาบัณฑิต, มหาวิทยาลัยเชียงใหม่

Downloads

Published

2021-12-30