งานสร้างสรรค์บทเพลง “เดี่ยวไวโอลินในบทเพลงเขมรไทรโยค”
Keywords:
Composition, Solo Violin, Khamen Sai Yoke, ContemporaryAbstract
At present, the majority of music activities in Thailand prefer to compose and perform in the style resembles popular western music more than Thai traditional music. The reason for that is because Thai traditional music in general is derived from the past generation of Thai people and the music has been passed on to the new generation of Thai people. Therefore, I had been trying to create and integrate contemporary music with traditional music. I have simultaneously incorporating techniques such as, intonation, improvisation, and expression of Thai traditions to high degree with western chord progression and the other musical style of western music, in order to add a new layer to modern Thai music to make it more appealing to modern listeners. I have chosen violin and piano as instruments by having violin played in the style of Thai music and having piano played on the classical and jazz chord progression. The results are astonishing and these instruments complement each other perfectly in contemporary music on the melody of Prince Narisara Nuvadtivongs.
References
บรรจง ชลวิโรจน์. (2545). การประสานเสียง. (พิมพ์ครั้งที่ 2). กรุงเทพฯ: เสมาธรรม.
ละเอียด เหราปัตย์ (2522). วิวัฒนาการของดนตรีสากล. กรุงเทพฯ
ศักดิ์ชัย หิรัญรักษ์ (2547). ดนตรีเป็นวิชาที่ว่าด้วยการศึกษาด้านสติปัญญาทางอารมณ์. วารสารเพลง ดนตรี , 10(6) , 19.
อรวรรณ บรรจงศิลป์ (2547). แนวความคิดเกี่ยวกับดนตรี. วารสารเพลงดนตรี.10(6) , 70-73.
Nettles, B. (1987). Music Harmony 1 Berklee: College of music.
Wyatt, K. & Schroeder, C. (1998). Musicians institute essential concepts harmony & theory. Milwaukee: Hal Leonard Corporation.