The Development of an Educational Gaming Experience using Multimedia to Enhance English Listening and Speaking Skills in the English Language of Early Children Childhood in Trilingual School
Main Article Content
Abstract
The purposes of this research were (1) to study the development of educational game experience provision by using multimedia to promote English listening and speaking of young children in trilingual school with an efficiency of 80/80, and (2) to compare the English listening and speaking abilities of young children between before and after developing an educational game experience provision by using multimedia. The sample group was 24 young children(12 boys and 12 girls), grade 3/1, Varaneegul Kindergarten School, Saraphi District, Chiang Mai Province, academic year 2023, selected by cluster random sampling. The Research instruments consisted of (1) the experience provision by using multimedia to promote English listening and speaking of young children in trilingual school, and (2) an evaluation form of English listening and speaking of young children with 8 items. The statistics for analyze were the percentage (%), mean ( ) and standard deviation (S.D.) The research results revealed that (1) the result of the experience provision by using multimedia to promote English listening and speaking of young children in trilingual school was 99.00 / 95.83 which was higher than the efficiency of 80/80 and (2) the comparative results of listening and speaking English ability of young children for using multimedia to promote English listening and speaking of young children showed that young children who received experience using multimedia had developed the English listening and speaking with the statistical significance level at 0.01.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
1. Any views and comments in the FEU Academic Review Journal are the authors’ views. The editorial staff have not to agree with those views and it is not considered as the editorial’s responsibility.
2. The responsibility of content and draft check of each article belongs to each author. In case, there is any lawsuit about copyright infringement. It is considered as the authors’ sole responsibility.
3. The article copyright belonging to the authors and the Far Eastern University are copyrighted legally. Republication must be received direct permission from the authors and the Far Eastern University in written form.
References
กระทรวงศึกษาธิการ. (2560). หลักสูตรการศึกษาปฐมวัย พุทธศักราช 2560. กรุงเทพฯ: โรงพิมพ์ชุมนุม สหกรณ์เกษตรกรแห่งประเทศไทย.
กระทรวงศึกษาธิการ. (2560). คู่มือหลักสูตรการศึกษาปฐมวัย พุทธศักราช 2560 สำหรับเด็กอายุ 3–5 ปี. กรุงเทพฯ: โรงพิมพ์ชุมนุมสหกรณ์เกษตรกรแห่งประเทศไทย.
กิดานันท์ มลิทอง. (2562). เทคโนโลยีการศึกษาและนวัตกรรม. https://www.st.ac.th/av/inno_multimedia.htm
ขนิษฐา บุนนาค. (2562). แนวทางการจัดประสบการณ์การเรียนรู้ สำหรับเด็กปฐมวัย. https://www.youngciety.com/article/journal/experience-plan.html
ขนิษฐา บุนนาค. (2564). หลักการฟังและการพูดภาษาอังกฤษ. https://www.youngciety.com/author/krumam.html
จันทิมา เคลือบสำราญ, จุฑาทิพย์ แสนวัฒน์, ก้องเกียรติ ไกรยสวน, และ อภิวัฒน์ กิ่งแสง. (2564). การพัฒนาทักษะการฟังและพูดภาษาอังกฤษ ผ่านสื่อมัลติมีเดียระดับปฐมวัย. วารสารวิชาการมหาวิทยาลัยการจัดการและเทคโนโลยีอีสเทิร์น, 18(1), 119–124. https://so06.tci-thaijo.org/index.php/umt-poly/article/view/248990
ณัฏฐ์กุลดา ยอดบุญเรือง. (2564). พัฒนาทักษะการฟังและการออกเสียงอักษรภาษาอังกฤษของเด็กปฐมวัยด้วยชุดกิจกรรม My Voice ในรูปแบบ ON – SITE. https://www.kroobannok.com/board_view.php?b_id=183111&bcat_id=16
บุญชม ศรีสอาด. (2556). การวิจัยเบื้องต้น (พิมพค์รั้งที่ 5). กรุงเทพฯ: สุวีรียาสาส์น.
พัฒน์นรี จันทราภิรมย์ และ ธมนวรรณ โสพันธ์. (2565). การพัฒนาการคิดวิเคราะห์ของเด็กปฐมวัยโดยใช้กิจกรรมเกมการศึกษา. วารสารเทคโนโลยีคหกรรมศาสตร์และนวัตกรรม, 1(1), 57-69. https://li02.tci-thaijo.org/index.php/JHET/article/view/292
ภัคนันท์ ยอดสิงห์. (2560). การออกแบบสื่อการเรียนรู้เพื่อส่งเสริมทักษะด้านความสามารถทางภาษาอังกฤษของเด็กอายุ 3-6 ปี [ศิลปนิพนธ์ปริญญาศิลปบัณฑิต, มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี]. https://www.ubu.ac.th/web/files_up/30f2019050115052442.pdf
โรงเรียนอนุบาลวรานีกูล. (2563). ผลการประเมินพัฒนาการทางด้านภาษาอังกฤษ. เชียงใหม่: โรงเรียนอนุบาลวรานีกูล.
ศรีนวล ฟองมณี. (2560). การพัฒนาสื่อประสมวิชาภาษาอังกฤษระดับปฐมวัย สำหรับโรงเรียนขนาดเล็กในเขตพื้นที่ตำบลเวียงชัย. วารสารการวิจัยกาสะลองคำ, 11(3), 145-155. https://so04.tci-thaijo.org/index.php/ksk/article/view/125004
สุพัตรา เลขาวิจิตร. (2563). การจัดประสบการณ์การเรียนรู้โดยใช้เกมการศึกษาและเพลงเพื่อพัฒนาความพร้อมทางคณิตศาสตร์ของเด็กปฐมวัยชั้นอนุบาลปีที่ 2. วารสารเทคโนโลยีและสื่อสารการศึกษา, 3(8), 9-22. https://so02.tci-thaijo.org/index.php/etcedumsujournal/article/view/244458
สุวิมล สุขบันเทิง. (2560). กิจกรรมเกมการศึกษา. https://sites.google.com/site/Suwimonchild
Piaget, S. (1964). The language and thoughts of the child. Trans. M. Gabain. Cleveland, OH: Merdian.
Siregar, A. S. B., Tobing, E. G. L., & Fitri, N. R. (2021). Developing of Teaching Materials: Using Animation Media to Learning English Vocabulary For Early Childhood. Indonesian Journal of Research and Educational Review, 1(1), 9-16. https://doi.org/10.51574/ijrer.v1i1.44
Wijaya, H. D. & Devianto, Y. (2019). Application of Multimedia in Basic English Vocabulary Learning with the ADDIE Method. International Journal of Computer Techniques, 6(1), 57-63. https://doi.org/10.29126/23942231/IJCT-V6I1P12
Yumarlin, M. Z. & Jemmy, E. B. (2019). Implementation Of Goal-Directed Design Method Multimedia English Learning For Early Childhood. Journal of Physics, 1st International Conference on Advance and Scientific Innovation (ICASI), 1175(1), 1-12.