Marketing Motivation Influencing Higher Education Students' Traveling to Participate in Electronic Sports Events

Authors

  • Issarapong Poltanee
  • Umaporn Boonphetkaew

Keywords:

Influencing Factors, E-sport, Motivation

Abstract

This research aimed to study the online gaming behavior and the motivation of marketing mix including factors that influence higher education students' decision to travel to participate in Electronic Sports Events. The data were collected from a sample of 200 people using accidental sampling method to analyze the data with descriptive statistics and inferential statistics to explain the prediction of variables used in the study by means of multiple regression analysis.

The results of the research according to the research related to online gaming behaviors, it was found that most of the students had been playing online games for 5 years or more. The average time spent on playing online games was 4 - 6 times per week with the time spent on playing online games between 20.01 - 24.00 and most of them played online games at home or at a dormitory, and played online alone for entertainment and stress relief. It was found that the independent variables that had the power to predict the attracting factors influencing the decision to travel to participate in Electronic Sports Events the most were overall satisfaction, experiences gained from participating in Electronic Sports Events, and the intention of introducing the events, respectively. 

Downloads

Download data is not yet available.

References

กฤตนัย แซ่อึ้ง และสหรัฐ บัตรพิมาย. (2559). การศึกษาพฤติกรรมการเล่นเกม ออนไลน์ของนักศึกษา มหาวิทยาลัยราชภัฏนครราชสีมา. นครราชสีมา:มหาวิทยาลัยราชภัฏนครราชสีมา.

ชาคร จันทนโชติวงศ์. (2560). ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาด (7Ps) ที่มีอิทธิพลต่อความพึงพอใจในการ รับชมกีฬาอีสปอร์ต (E-Sport) ผ่านระบบออนไลน์ ในเขตกรุงเทพมหานครและปริมณฑล. การค้นคว้าอิสระ บริหารธุรกิจมหาบัณฑิต, มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์.

ธตรฐ จีรัญพงษ์. (2561). e-Sports โอกาสทำงธุรกิจที่มีมากกว่าแค่เกม. กรุงเทพ: การเงินการธนาคาร.

พุฒตาล ปราชญ์ศรีภูมิ. (2561). ปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อความตั้งใจที่จะชมกีฬาอิเล็กทรอนิกส์. การค้นคว้าอิสระ วิทยาศาสตรมหาบัณฑิต,มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์.

พิมพ์พิชชำ เจียนมะเริง. (2557). ความพึงพอใจของสมาชิกในการให้บริการสหกรณ์ออมทรัพย์แปรงไทยและบี.โอ. จำกัด. การศึกษาค้นคว้าอิสระมหาบัณฑิต สาขาวิชาเศรษฐศาสตร์สหกรณ์, มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์.

วิทยา อินทร์พงษ์พันธุ์. (2562). ปัจจัยเชิงสาเหตุที่ส่งผลต่อการท่องเที่ยวเชิงกีฬาของประเทศไทย. วารสารการจัดการธุรกิจ มหาวิทยาลัยบูรพา, 8(1), 43 – 61.

ศิริวรรณ เสรีรัตน์. (2541). การบริหารการตลาดยุคใหม่. กรุงเทพฯ: บริษัท ธีระฟิล์มและไซเท็กซ์ จำกัด.

อิสระพงษ์ พลธานี และ อุมาพร บุญเพชรแก้ว. (2563). ภาพลักษณ์ของจังหวัดภูเก็ตที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจท่องเที่ยวของนักท่องเที่ยวชาวยุโรป. วารสารมนุษยศาสตร์วิชาการ, 27(1), 274 – 300.

Faul, F., Erdfelder, E., Lang, A.- G.,& Buchner, A. (2007). G*Power.3: A flexible statistical power analysis programe for the social, behavioral, and biomedical science. Behavior Research Methods, 39, 175-191.

Hair, J. F., Black, W. C., Babin, B. J., & Anderson, R. E. (2010). Multivariate data analysis: A global perspective. Upper Saddle River, NJ: Pearson.

Kotler, P. (1997). Marketing management: analysis, planning, implementation and control. 9 th ed. New Jersey: A simon & Schuster Company.

Published

2022-06-27

How to Cite

Poltanee อ. ., & Boonphetkaew อ. . (2022). Marketing Motivation Influencing Higher Education Students’ Traveling to Participate in Electronic Sports Events. Business Review Journal, 14(1), 330–345. Retrieved from https://so01.tci-thaijo.org/index.php/bahcuojs/article/view/243266

Issue

Section

Research Articles