Rehearsal Technique for Almaviva’s Arias from Il Barbiere Di Siviglia
Main Article Content
Abstract
The purposes of this study were to investigate vocal techniques as well as rehearsal methods and interpret Almaviva’s arias which consists of Ecco ridente in cielo and Se il mio nome saper bramate. This is an analytical study for vocal performances. Based on the study of Almaviva’s two arias, the interpretation of arias was recommended to be prioritized so that vocal performers could understand the themes and key messages conveyed through arias as well as their librettos, lyrics, and structures. In terms of the rehearsal techniques, vocal performers were recommended to rehearse the breathing mechanism, vocalization, vocal resonation, and lyric pronunciation. Having mastered those echniques, vocal performers could optimize their vocals resulting in the natural voice production. In addition, they were recommended to rehearse along with music to practise the communication of messages conveyed through arias to ensure that the harmony of the tones, the beats, the intensities of arias.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Articles, information, content, pictures, etc. which have been published in Fa Nuea Journal, are copyright of Fa Nuea Journal. If any person or party wishes to disseminate all or part of it or take any action must be referenced. Do not use for commercial purposes and do not modify (CC-BY-NC-ND). For further details, please access at Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)
References
กิตตินันท์ ชินสำราญ. (2561). งานสร้างสรรค์การแสดงขับร้อง: บทเพลงร้องศิลป์ไทย [วิทยานิพนธ์ปริญญาดุษฎีบัณฑิต]. จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย.
ณัชชา พันธุ์เจริญ. (2554). พจนานุกรมศัพท์ดุริยางคศิลป์ (พิมพ์ครั้งที่ 4). เกศกะรัต.
ดวงใจ ทิวทอง. (2560). อรรถบทการขับร้อง: กระบวนแบบและนวัตกรรมการขับร้อง. วิสคอนเซ็นเตอร์.
ดวงใจ อมาตยกุล. (2545). วรรณคดีเพลงร้อง. จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย.
อภิชัย เลี่ยมทอง. (2555). หลักสำคัญสำหรับการฝึกซ้อมดนตรีเพื่อประสิทธิภาพสูงสุด. วารสารดนตรีรังสิต, 7 (1), 29-39.
อุทัย สินธุสาร. (2542). อุปรากรเอกของโลก 3. อาศรมศิลป์และศาสตร์.
Gumm, A. (2009). Making more sense of how to sing. Meredith.
Marafioti, P. M. (1981). Caruso’s method of voice production. Dover.
Paton, J. G., & Christy, V. (2002). Foundation in singing. McGraw-Hill.
Toscano, P. (2002). Anthology of Italian opera. Hal Leonard.
Ware, C. (2004). Adventures in singing. McGraw-Hill.