Using the Total Physical Response Teaching Method with Word Search Game to Develop English Vocabulary Learning of Grade 2 Students
Main Article Content
Abstract
The objectives of this research were 1) to find out the effectiveness of using the Total Physical Response teaching method with the Word Search game in learning activity management to develop English vocabulary learning for Grade 2 students at Watthanasuksa School based one the specified criteria of 75 / 75, 2) to compare the achievement before and after using the Total Physical Response teaching method with the Word Search game, and 3) to study the satisfaction of Grade 2 students toward learning by using Total Physical Response teaching method with the Word Search game.The tools used in the research consisted of 1) a learning management plan using Total Physical Response teaching method with the Word Search game, 2) a test to measure English learning achievement before and after learning, and
3) a questionnaire to evaluate the students’ satisfaction. Statistics used in data analysis were percentage, mean, standard deviation, and T – Test Dependent Sample.
The results were found that the efficiency of using Total Physical Response teaching method with the Word Search game to organize learning activities to develop English vocabulary learning for Grade 2 students was 83.5/ 80.2 which was higher than the criteria at 75/75. The comparison of the achievement test between before and after studying found that the mean after studying (average 16.04, S.D. = 2.61) was significantly higher than before studying (average 10.25, S.D. = 2.69) at the .05 level and result of the satisfaction study appeared that there was a high level of satisfaction (average 2.88, S.D. = 0.10).
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Articles, information, content, pictures, etc. which have been published in Fa Nuea Journal, are copyright of Fa Nuea Journal. If any person or party wishes to disseminate all or part of it or take any action must be referenced. Do not use for commercial purposes and do not modify (CC-BY-NC-ND). For further details, please access at Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)
References
กระทรวงศึกษาธิการ. (2551). หลักสูตรแกนกลางการศึกษาขั้นพื้นฐาน พุทธศักราช 2551. ชุมชนสหกรณ์การเกษตรแห่งประเทศไทย.
ชัชรีย์ บุนนาค. (2561). ปัญหาการเรียนการสอนภาษาอังกฤษในประเทศไทยและข้อเสนอแนะด้านยุทธศาสตร์การพัฒนาการเรียนการสอนภาษาอังกฤษ ปี 2564 – 2568. ใน ดวงสมร รุ่งสวรรค์โพธิ์ (บ.ก.), การประชุมวิชาการเสนอผลงานวิจัยระดับชาติ (ครั้งที่ 2), Graduate School Conference 2018 (น. 235 – 241). บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยราชภัฏสวนสุนันทา, กรุงเทพฯ.
ชฎาพร ยางเงิน (2562). การพัฒนากิจกรรมการเรียนรู้คำศัพท์ภาษาอังกฤษโดยใช้เกม สำหรับนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 2 [วิทยานิพนธ์ปริญญามหาบัณฑิต ไม่มีการตีพิมพ์]. มหาวิทยาลัยราชภัฏมหาสารคาม.
นิติยา หอมชาลี. (2562). ผลการสอนแบบตอบสนองด้วยท่าทางที่มีต่อความสามารถ ในการสื่อสาร ภาษาอังกฤษในชีวิตประจำวันของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 1 [วิทยานิพนธ์ปริญญามหาบัณฑิต ไม่มีการตีพิมพ์]. มหาวิทยาลัยราชภัฏวไลยอลงกรณ์ ในพระบรมราชูปถัมภ์.
ยุกตะนันท์ ดีนาน. (2563). การพัฒนาความรู้ด้านคำศัพท์ภาษาอังกฤษ โดยใช้วิธีการสอนแบบตอบสนองด้วยท่าทาง (TPR) ของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 2 [วิทยานิพนธ์ปริญญามหาบัณฑิต, มหาวิทยาลัยรังสิต]. https://rsuir-library.rsu.ac.th/handle/123456789/540
สุชาดา อินทะผิว. ( 2562). การใช้เกมคำศัพท์ภาษาอังกฤษเพื่อพัฒนาการเรียนรู้คำศัพท์ภาษาอังกฤษของนักเรียน ชั้นประถมศึกษาปีที่ 3 โรงเรียนบ้านน้ำแคม โรงเรียนบ้านปากยาง และโรงเรียนบ้านห้วยด้าย ตำบลน้ำแคม อำเภอท่าลี่ จังหวัดเลย. วารสารศรีล้านช้างปริทรรศน์, 5(2), 49-60.
สุทธิดา ชัยประสิทธิ์ และชวลิต เกตุกระทุ่ม. (2565). การพัฒนาความสามารถในการจำคำศัพท์วิชาภาษาอังกฤษด้วยวิธีการสอนแบบตอบสนองด้วยท่าทาง (TPR) ของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 1. สิกขา ศึกษาศาสตร์, 9(1), 146-153.
Asher, J. (1979). Learning Another Language Through Actions: The Complete Teacher’s Guide Book. California: Sky Oaks Publication.
Schmitt, N. (2000). Vocabulary in Language Teaching. Cambridge University Press.