Problems of Applying Artificial Intelligence (AI) to Assist in the Teaching and Learning of Design Course
Main Article Content
Abstract
Currently, Artificial Intelligence (AI) is playing an increasingly important role. Therefore, researchers are interested in applying AI as a teaching tool in design courses to identify problems that can be effectively addressed using AI. The objectives of this study are as follows: 1. To investigate the problems of applying AI in teaching and learning. 2. To examine the satisfaction of students with the use of AI as a teaching tool. And 3. to compare the learning outcomes of students who use AI with those who do not, considering their different learning experiences.
Summary of Research Findings key Challenges of AI Integration in Design Education: English Prompt Formulation: Students struggle to effectively formulate prompts in English due to limited language proficiency. Design Function Utilization: Difficulty in navigating and utilizing the design functions offered by AI tools. Token Usage Limitations: Restricted daily token usage hinders exploration and experimentation with AI tools. Positive Outcomes of AI Integration: Enhanced Design Efficiency: AI simplifies and streamlines the design process, leading to more efficient design output. Reduced Design Time: AI reduces the overall time required to complete design tasks. Implications: address English Language Support: Provide comprehensive English language support to aid prompt formulation. Improve User-Friendly Interfaces: Enhance the usability and intuitiveness of AI design function interfaces. Explore Token Usage Models: Investigate alternative token usage models to mitigate usage limitations.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
References
การะเกด หัตถกิจวิไล และ วิเชียร ทุวิลา. (2565). การศึกษาความต้องการพัฒนาศักยภาพของนักศึกษามหาวิทยาลัยราชภัฏบ้านสมเด็จเจ้าพระยา ที่สอดคล้องกับทักษะการเรียนรู้ในศตวรรษที่ 21. ครุศาสตร์สาร. 16(2), 232-247.
ขวัญชัย พะยอม. (2550). แนวทางพัฒนาการจัดกิจกรรมนักศึกษา มหาวิทยาลัยราชภัฏกำแพงเพชร.(วิทยานิพนธ์ปริญญาศิลปศาสตรมหาบัณฑิต). กำแพงเพชร: มหาวิทยาลัยราชภัฏกำแพงเพชร.
มนตรี ยิ่งยง. (2554). รายงานการวิจัยเรื่องความต้องการเข้าร่วมกิจกรรมของนักศึกษา ชั้นปีที่ 1 ที่จัดโดยวิทยาเขตบางนา มหาวิทยาลัยรามคำแหง. (กองงานวิทยาเขตบางนา สำนักงานอธิการบดี).กรุงเทพมหานคร: มหาวิทยาลัยรามคำแหง.
วิจารณ์ พานิช, อุดม วงษ์สิงห์. (2564). หัวใจสำคัญของการเรียนรู้คือต้องมองนักเรียนเป็นศูนย์กลาง. สืบค้นจาก https://www.eef.or.th/article-07-02-21/
Arch for Kids LLC. (2015, March 12). What is project-based learning? Noodle. Retrieved from https://www.noodle.com/articles/what-is-project-based-learning
Xie, C., Wang, Y., & Cheng, Y. (2024). Does Artificial Intelligence Satisfy You? A Meta-Analysis of User Gratification and User Satisfaction with AI-Powered Chatbots. International Journal of Human–Computer Interaction, 40(3), 613–623. https://doi.org/10.1080/10447318.2022.2121458
Jo, H., & Park, D. H. (2023). AI in the Workplace: Examining the Effects of ChatGPT on Information Support and Knowledge Acquisition. International Journal of Human–Computer Interaction, 1–16. https://doi.org/10.1080/10447318.2023. 227828