EFFECT OF MOBILE-ASSISTED LANGUAGE LEARNING APPLICATION USING TASK-BASED APPROACH AND GAMIFICATION TO ENHANCE JUNIOR HIGH SCHOOL STUDENTS’ ENGLISH WRITING SKILLS

Authors

  • Pawarit Pingmuang Student of M.Ed (Educational Technology and Communications) in Department of Educational Technology and Communications, Faculty of Education, Chulalongkorn University https://orcid.org/0000-0001-8881-4372
  • Prakob Koraneekij Educational Invention and Innovation Research Unit, Department of Educational Technology and Communications, Faculty of Education, Chulalongkorn University, Thailand http://orcid.org/0000-0002-1784-2090

Keywords:

Mobile-assisted language learning application, Task-Based Approach, Gamification, English writing skills

Abstract

The purpose of this research was to implement the mobile-assisted language learning application and learning process using task-based approach and gamification to enhance junior high school students’ English writing skills. The experiment sample were 35 junior high school students by simple sampling. The research instruments consist of the web application, English writing tasks, English writing pre and post tests, scoring writing rubrics, and questionnaire of student's satisfaction. The experimental period lasted for 8 weeks. The data were analyzed by using frequency, mean, standard deviation, priority needs index, t-test dependent, and One-Way ANOVA with Repeated Measure Analysis. Findings shows the experiment result indicated that the samples had English writing skills in the post-test was higher than the pre-test at the .05 level of significance. The different of mean score in English writing tasks showed that there was the different between English writing scores at the .05 level of significance (F=1579.266, sig=.000). The result of student’ satisfaction showed that the learning process and web application were very satisfied.

Downloads

Download data is not yet available.

References

จันทิมา เจริญผล. (2558). การพัฒนาระบบวิดีโอสตรีมมิงแบบปฏิสัมพันธ์ตามแนวคิดเกมมิฟิเคชันร่วมกับการเรียนแบบรอบรู้เพื่อเสริมสร้างความสามารถในการกำกับตนเองสำหรับนิสิตนักศึกษาระดับปริญญาบัณฑิต [วิทยานิพนธ์ ครุศาสตรมหาบัณฑิต, จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย]. กรุงเทพฯ.
จินตวีร์ คล้ายสังข์. (2561). ยูบิควิตัสเทคโนโลยีทสี่งเสริมการเรียนรู้: การออกแบบทเน้นผลลัพธ์การเรียนรู้สาหรับผู้เรียนในศตวรรษที่ 21. หน่วยปฏิบัติการวิจัยสิ่งประดิษฐ์และนวัตกรรมการศึกษา คณะครุศาสตร์ จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย.
ใจทิพย์ ณ สงขลา. (2561). การออกแบบการเรียนแนวดิจิทัล. สำนักพิมพ์แห่งจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย.
ธัญวรัตน์ โหสุภา. (2559). ผลของการจัดประสบการณ์โดยบูรณาการแนวการสอนแบบเน้นงานปฏิบัติที่มีต่อความเข้าใจคำศัพท์ภาษาอังกฤษของเด็กอนุบาลในโรงเรียนสังกัดสำนักการศึกษากรุงเทพมหานคร [วิทยานิพนธ์, จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย]. กรุงเทพฯ.
รัตตมา รัตนวงศา. (2559). การพัฒนารูปแบบการเรียนการสอนในสภาพแวดล้อมแบบเกมมิฟิเคชันโดยใช้การออกแบบเป็นฐานร่วมกับเครื่องมือทางทัศนะเพื่อส่งเสริมการรู้ทางทัศนะและแรงจูงใจใฝ่สัมฤทธิ์สำหรับนิสิตนักศึกษาระดับปริญญาบัณฑิต [ดุษฎีนิพนธ์, จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย]. กรุงเทพฯ.
วรรณี แกมเกตุ. (2555). วิธีวิทยาการวิจัยทางพฤติกรรมศาสตร์ (3 ed.). โรงพิมพ์แห่งจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย.
วิไลพรรณ สุรินทร์ธรรม และ นิธิดา อดิภัทรนันท์. (2563). การจัดการเรียนรู้ที่เน้นปัญหาเป็นฐานเพื่อส่งเสริมความสามารถในการเขียนภาษาอังกฤษและการเรียนอังกฤษด้วยตนเองของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 5. วารสารศึกษาศาสตร์ มหาวิทยาลัยนเรศวร, 22(2), 169-181.
สถาบันภาษาอังกฤษ สำนักงานคณะกรรมการการศึกษาขั้นพื้นฐาน. (2558). คู่มือการจัดการเรียนการสอนภาษาอังกฤษแนวใหม่ตามกรอบมาตรฐานความสามารถทางภาษาอังกฤษที่เป็นสากล The Common European Framework of Reference for Languages (CEFR) ระดับชั้นมัธยมศึกษา. กลุ่มส่งเสริมการเรียนการสอนภาษา สำนักวิชาการและมาตรฐานการศึกษา สพฐ.
Al-Hamad, R., al-jamal, D., & Bataineh, R. (2019). The Effect of Mall Instruction on Teens' Writing Performance. Digital Education Review, 289-298.
Bhatt, C. P. (2020). A Critical Study on Mobile Assisted Language Learning Through Tools. UGC Care Journal, 19(9), 268-278.
Bicen, H., & Kocakoyun, S. (2018). Perceptions of Students for Gamification Approach: Kahoot as a Case Study. 2018, 13(2), 72-93. https://doi.org/https://doi.org/10.3991/ijet.v13i02.7467
Duman, G., Orhon, G., & Gedik, N. (2015). Research trends in mobile assisted language learning from 2000 to 2012. ReCALL, 27(2), 197-216. https://doi.org/10.1017/S0958344014000287
Elaish, M. M., Ghani, N. A., Shuib, L., & Al-Haiqi, A. (2019). Development of a Mobile Game Application to Boost Students’ Motivation in Learning English Vocabulary. IEEE Access, 7, 13326-13337. https://doi.org/10.1109/ACCESS.2019.2891504
Elaish, M. M., Shuib, L., Ghani, N. A., & Yadegaridehkordi, E. (2019). Mobile English Language Learning (MELL): a literature review. Educational Review, 71(2), 257-276. https://doi.org/10.1080/00131911.2017.1382445
Elaish, M. M., Shuib, L., Ghani, N. A., Yadegaridehkordi, E., & Alaa, M. (2017). Mobile Learning for English Language Acquisition: Taxonomy, Challenges, and Recommendations. IEEE Access, 5, 19033-19047. https://doi.org/10.1109/ACCESS.2017.2749541
Ellis, R. (2009). Task-based language teaching: sorting out the misunderstandings. International Journal of Applied Linguistics, 19(3), 221-246. https://doi.org/10.1111/j.1473-4192.2009.00231.x
Finardi, K., Leão, R., & Amorim, G. (2016). Mobile Assisted Language Learning: Affordances and Limitations of Duolingo. Education and Linguistics Research, 2, 48. https://doi.org/https://doi.org/10.5296/elr.v2i2.9842
Golonka, E. M., Bowles, A. R., Frank, V. M., Richardson, D. L., & Freynik, S. (2014). Technologies for Foreign Language Learning: A Review of Technology Types and Their Effectiveness. Computer Assisted Language Learning, 27(1), 70-105.
Idek, S. (2019). Developing Soft Skills through Gamified English Language Activities (Zombie Challenge Series). International Journal Of Eurasia Social Sciences, 5, 894-905. https://doi.org/10.20319/pijss.2019.51.894905
Kapp, K. M. (2012). The Gamification of Learning and Instruction: Game-based Methods and Strategies for Training and Education. Wiley. https://books.google.co.th/books?id=M2Rb9ZtFxccC
Khamkhien, A. (2011). Language Learning Strategies Used by Thai and Vietnamese University Students. MANUSYA: Journal of Humanities Regular, 14(2), 1-23.
Khlaisang, J. (2018). CU Flipped Smart Application: A Learning Tool for 21st Century Learners. 6th IEEE International Conference on Mobile Cloud Computing, Services, and Engineering, MobileCloud 2018,
Kongkeo, C. (2015). Suitable Approaches in Teaching English Language to Promote 21st Century Skills in Thai Context. Journal of Education Naresuan University, 17(2), 192-200.
Kukulska-Hulme, A. (2009). Will mobile learning change language learning? ReCALL, 21(2), 157-165. https://doi.org/10.1017/S0958344009000202
Kukulska-Hulme, A., & Shield, L. (2008). An Overview of Mobile Assisted Language Learning: From Content Delivery to Supported Collaboration and Interaction. ReCALL, 20. https://doi.org/https://doi.org/10.1017/S0958344008000335
Loewen, S., Crowther, D., Isbell, D. R., Kim, K. M., Maloney, J., Miller, Z. F., & Rawal, H. (2019). Mobile-assisted language learning: A Duolingo case study. ReCALL, 31(3), 293-311. https://doi.org/https://doi.org/10.1017/S0958344019000065
Marashi, H., & Dadari, L. (2012). The Impact of Using Task-based Writing on EFL Learners’ Writing Performance and Creativity. Theory and Practice in Language Studies, 2. https://doi.org/10.4304/tpls.2.12.2500-2507
Miao, F., West, M., So, H.-J., & Toh, Y. (2017). Supporting teachers with mobile technology: lessons drawn from UNESCO projects in Mexico, Nigeria, Senegal and Pakistan. UNESCO. https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000251511
Mosavi Miangah, T., & Nezarat, A. (2012). Mobile-Assisted Language Learning. International Journal of Distributed and Parallel Systems, 3, 309-319. https://doi.org/https://doi.org/10.5121/ijdps.2012.3126
Ozcinar, Z., Zakirova, V. G., Kurbanov, R. A., & Belyalova, A. M. (2019). Analysis of the Documents Published in the Web of Science Database on Teachers' Gamification Method: A Content Analysis. International Journal of Emerging Technologies in Learning (iJET) 14(22), 82-94. https://doi.org/https://doi.org/10.3991/ijet.v14i22.11741
Peemmetasawad, P. (2018). A task-based approach to materials design and evaluation for young Thai EFL learners at an alternative school in Bangkok [Thesis, Thammasat University]. Bangkok.
Pourdana, N., Behbahani, S. M. K., & Safdari, M. (2011). The Impact of Task Types on Aspects of Iranian EFL Learners' Writing Performance: Accuracy, Fluency, and Complexity. International Conference on Humanities, Society and Culture (IPEDR), Singapore.
Richards, J. C., & Rodgers, T. S. (2014). Approaches and methods in language teaching. Cambridge University Press.
Saraubon, K. (2021). Development and evaluation of a mobile game as an English learning tool for ESL learners [Article]. International Journal of Advanced and Applied Sciences, 8(7), 77-83. https://doi.org/10.21833/ijaas.2021.07.009
Shi, Z., Luo, G., & He, L. (2017). Mobile-assisted Language Learning Using WeChat Instant Messaging. International Journal of Emerging Technologies in Learning (iJET), 12(2), 16-26. https://doi.org/https://doi.org/10.3991/ijet.v12i02.6681
So, H.-J. (2018). Skills for a connected world (Report of the UNESCO Mobile Learning Week 2018, 26-30 March, Issue. https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000265893
So, H. J., Shin, C., Wong, L. H., Seo, M., & Davaasuren, B. (2017). Language learning with mobiles, social media and gamification in Mongolia: Possibilities and challenges. 25th International Conference on Computers in Education: Technology and Innovation: Computer-Based Educational Systems for the 21st Century, ICCE 2017,
Szecsy, E. M. (2008). Four-Skills Language Learning Theory. In (pp. 313-314). SAGE Publications, Inc. https://doi.org/10.4135/9781412963985
Willis, J. (1996). A Framework for Task-based Learning. Longman. https://books.google.co.th/books?id=AXXuAAAAMAAJ
Yundayani, A., Kardijan, D., & Herawan, T. (2019). Integrating ICT in English for Academic Purposes Materials through Task-Based Approach. International Journal of Emerging Technologies in Learning (iJET), 14(17), 29-43. https://doi.org/https://doi.org/10.3991/ijet.v14i17.10753
Zolkefley, M. K. I. (2015). A conceptual model of ubiquitous language learning environment (ULLE).

Published

2022-06-20

How to Cite

Pingmuang, P., & Koraneekij, P. (2022). EFFECT OF MOBILE-ASSISTED LANGUAGE LEARNING APPLICATION USING TASK-BASED APPROACH AND GAMIFICATION TO ENHANCE JUNIOR HIGH SCHOOL STUDENTS’ ENGLISH WRITING SKILLS. ECT Journal (Education and Communication Technology Journal), 17(22), 104–123. Retrieved from https://so01.tci-thaijo.org/index.php/ectstou/article/view/252584

Issue

Section

Research & Academic Articles